Garantie.

Elk aangekocht horloge bij Youngtime wordt vergezeld van garantiebewijs en originele verpakkingsdoos. Lees het garantieboekje er goed op na, zo weet u wat de garantiebepalingen zijn van het aangekochte horloge. Bij een reparatie onder garantie dient ten alle tijde het garantiebewijs mee worden gestuurd.

In het algemeen dekt de fabrieksgarantie de gebreken aan het binnenwerk, wijzers en wijzerplaat, tenzij anders vermeld.
In geen geval zijn gedekt door garantie: glasbreuk, kroon, batterij, horlogeband en normale slijtage.

De garantie vervalt wanneer er aan het horloge reparaties zijn uitgevoerd door een niet erkende dealer van het merk.

De garantie vervalt wanneer waterschade ontstaan is door het niet volgen van de richtlijnen, opgelegd door het merk. (voorbeeld: gaan zwemmen met een 3 ATM horloge).

Wij controleren het horloge en bepalen of uw klacht onder de garantie valt. Is dit het geval, sturen wij het horloge ter reparatie naar de fabrikant. In het geval dat wij menen dat de klacht niet onder de garantie valt, zullen we u dat zo snel mogelijk laten weten. De duur van de reparatietijd ligt meestal rond de 3 weken maar hangt natuurlijk ook af van de beschikbaarheid in onderdelen.

Extra Youngtime garantie.

Zorgeloos één jaar extra Youngtime garantie, zomaar gratis erbij!

Youngtime klanten genieten voortaan van één jaar extra garantie bij aankoop van een horloge*.
Met deze extra garantie verlengt youngtime uw fabrieksgarantie dus tot drie jaar.

De startdatum van de fabrieksgarantie is de datum op uw garantiebewijs of de datum op uw factuur. De extra youngtime garantie loopt vanaf de eerste dag na het beëindigen van de fabrieksgarantie en is één jaar geldig.

Deze extra Youngtime garantie geld alleen voor horloges die vanaf 23 september 2017 bij Youngtime gekocht zijn en waar explictiet het logo "2+1 = 3 JAAR GARANTIE !" bij vermeld staat.

De extra garantie geldt niet voor kinderhorloges, horlogebanden, afgeprijsde horloges en andere accessoires.

Het gebruik van originele merkonderdelen bij eventuele reparatie onder de extra Youngtime garantie is afhankelijk van de beschikbaarheid ervan bij het desbetreffend horlogemerk. Youngtime kan tijdens deze extra garantieperiode ten alle tijde gebruik maken van niet-merkgebonden onderdelen.

Waterschade bij Quartz horloges wordt niet gedekt tijdens de extra Youngtime garantie voor de eenvoudige reden dat er ondertussen reeds een batterijwissel kan uitgevoerd zijn.